Twitter response:
ДНЗ "Світлячок"

Чому ж необхідно чітке дотримання режиму дня

ЗНАЧЕННЯ РЕЖИМУ ДНЯ В ЖИТТІ ДОШКІЛЬНИКА

Чому ж необхідно чітке дотримання режиму дня, особливо в дошкільному віці?

 

Прийом дітей, огляд 7.00-8.00
Ранкова гімнастика 7.50– 8.45
Сніданок 8.15-8.55
Ігри, підготовка до занять 8.40-9.00
Заняття 9.00-11.00
Прогулянка 10.00-12.30
Обід 12.00-13.00
Сон 12.30-15.00
Полуденок 15.15-15.45
Ігри, інд. Робота 15.40-16.10
Прогулянка 16.10-17.10
Повернення додому 17.10-18.30

 

Режим дня – це чіткий розпорядок життя протягом доби, що передбачає чергування неспання і сну, а також раціональну організацію різних видів діяльності. Правильний, відповідний віковим можливостям дитини режим зміцнює здоров’я, забезпечує працездатність, успішне здійснення різноманітної діяльності,охороняє від перевтоми. Будь-яка діяльність – це відповідна реакція на зовнішній подразник, що здійснюється рефлекторно. Вона є результатом складних процесів в корі головного мозку, супроводжується величезною втратою нервової енергії і призводить до стомлення. У дитини, привченої до суворого розпорядку: потреба в їжі, сні, відпочинку настає через певні проміжки часу і супроводжується ритмічними змінами в діяльності всіх внутрішніх органів. Організм як би завчасно налаштовується на майбутню діяльність, тому вона здійснюється досить ефективно, без зайвої витрати нервової енергії і не викликає вираженого стомлення. Хороша працездатність протягом дня забезпечується різноманітністю видів діяльності і їх чергуванням. З фізіологічної точки зору це пояснюється здатністю кори головного мозку одночасно працювати і відпочивати. У кожен окремий момент працює не вся її поверхня, а окремі ділянки, саме ті, які відають цю діяльність, решта областей кори в цей час знаходяться в стані спокою. При зміні характеру занять поле оптимальної збудливості переміщується і створюються умови для відпочинку раніше функціонуючих ділянок кори головного мозку.

Важливим для дошкільника є режим дня в дошкільному навчальному закладі. Привчати дітей виконувати режим дня необхідно з раннього віку, коли найлегше виробляється звичка до організованості і порядку, до систематичної праці і правильному відпочинку з максимальним проведенням його на свіжому повітрі. Робити це необхідно поступово, послідовно і щодня. Режим дня в ДНЗ – це раціональна тривалість і розумне чергування різних видів діяльності і відпочинку дітей протягом 12-годинного перебування в дитячому садку. Основним принципом побудови режиму в ДНЗ є його відповідність віковим психофізіологічним особливостям дітей. При здійсненні режимних моментів необхідно враховувати також індивідуальні особливості дитини (тривалість сну, смакові переваги, характер, темп діяльності і т. д.). Чим ближче до індивідуальних особливостей дитини режим ДНЗ, тим комфортніше вона себе почуває, тим краще її настрій і вище активність. Протягом доби активність і працездатність дитини не однакові. Їх підйом відзначається від 8 до 2 годин і від 16 до 18 годин, а період мінімальної доводиться на 14-16 годин. Тому,заняттяплануються в першу половину дня, в години оптимальної працездатності.

Працездатність неоднозначна і впродовж тижня. У понеділок вона невисока. Це можна пояснити адаптацією дитини до Режиму дитячого садка після дводенного перебування в домашніх умовах, коли в більшості випадків звичний Режим істотно порушується. Найкращі показники працездатності відзначається у вівторок і в середу, а починаючи з четверга, вона знову погіршується, досягаючи найнижчих показників в п’ятницю і суботу. Отже, до кінця тижня відбувається поступове і неухильне вікові стомлення. В цілому 75-80% часу перебування в дитячому саду доводиться на малорухливу діяльність, тим часом як дитині властива потреба в активних рухах. Збільшення тривалого компонента і раціональний розподіл протягом тижня занять, особливо утомливих для дітей, можна віднести до числа заходів щодо попередження стомлення.

Сон. Як би доцільно не будувався Режим – з дозуванням навантажень, перемиканням на різні види діяльності, зі збільшенням рухового компонента, протягом доби показники біологічної активності дитини неминуче знижується, що диктує необхідність зміни діяльного стану на сон. Рекомендована протягом доби тривалість сну складає : для 3-х літніх – 12 годин 50 хвилин; для старших дошкільнят – 12 годин; нічний сон – 10 годин 30 хвилин – 10 годин 15 хвилин. денний – 2 години 20 хвилин – 1 година 45 хвилин. Здорова втома – передумова доброго сну. Процес засинання ускладнюється і подовжується, якщо дитина перезбуджена. Напівтемрява, приглушені звукові подразники, спорожнені  кишечник і сечовий міхур, теплий душ або ванна, зручна чиста постіль, ласкаве поводження з дитиною сприяють нормальному засипанню.

Режим дня вважається правильним, якщо забезпечує достатній час для виконання всіх необхідних елементів життєдіяльності і високу працездатність протягом усього періоду неспання, попереджає розвиток стомлення, підвищує загальну опірність організму.