Twitter response:
ДНЗ "Світлячок"

Допоможемо дитині полюбити дитячий садок

Оформлюючи дитину до дитячого садка батьки переживають: Як там зустрінуть дитину? Як будуть годувати? Чи будуть його любити?

Прийшовши до дошкільного закладу, дитина опиняється в нових соціальних умовах, переживає зміну звичного розкладу та способу життя, тож у неї виникає відчуття нестабільності. Це дуже напружений період, який потребує від кожного малюка активного психологічного і фізіологічного пристосування. Звикання до дитячого садка найчастіше супроводжується порушенням емоційного стану дошкільника, погіршенням сну, апетиту, підвищенням захворюваності. Відбувається адаптація. Що ж це таке?

Адаптація  пристосування організму до нових обставин, а  для дитини дошкільний заклад саме і є новим, ще невідомим простором, із новим середовищем, новими взаєминами.

Адаптація включає широкий спектр  індивідуальних реакцій, характер яких залежить від психофізіологічних і особистісних особливостей дитини, від сімейного ставлення, від умов перебування в дошкільному закладі.

 

Ступені адаптації:

Легкий – поведінка дитини нормалізується (протягом 10 – 15 днів) – фізіологічна, природна адаптація;

Середній – (протягом 15 – 30 днів) – дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень;

Важкий – (триває від 2 місяців і більше) – патологічна адаптація.

У різних дітей адаптація відбувається по – різному , відповідно до віку , типу вищої нервової системи , стану здоров’ я , стилю виховання в сім’ї , родиних взаємин , рівня розвитку в дитини ігрових навичок , її контактності , доброзичливості , емоційної залежності від матері.

 

Причини важкої адаптації до умов дошкільного закладу

1. Не сформованість позитивного ставлення на відвідування дошкільного закладу.

Для того, щоб негативні емоції не стали перешкодою для дитини в період адаптації, важливо сформувати в неї позитивне очікування щодо майбутніх змін. Досить часто батьки співчутливо ставляться до того, що малюк має йти у дитсадок. Унаслідок такого ставлення дитина починає страждати, капризувати, відмовляється відвідувати ДНЗ.

 

2. Не сформованість навичок самообслуговування.

Інколи батьки, бажаючи заощадити час, поспішають нагодувати, одягнути малюка, сповільнюючи таким чином формування в дитини і необхідних практичних умінь та навичок. Такі діти, потрапляючи до дитячого закладу, почувають себе безпорадними та самотніми — вони не можуть самостійно одягатися, користуватися туалетом.

 

3. Значних труднощів у період адаптації зазнають діти, які до відвідування дитячого садка мало спілкувалися з однолітками.

У деяких випадках батьки свідомо обмежують спілкування своєї дитини з ровесниками. Унаслідок цього з’являється недовіра до інших, конфліктність, невміння попросити, невміння зачекати. Відчуття дискомфорту, якщо режим удома і в садочку кардинально відмінний у часі та послідовності.

 

Поради для батьків

  • У перші дні відвідування садка не залишайте дитину одну до вечора, тривалість її перебування в новому колективі має становити 1,5-2,5 години і поступово збільшуватись. Доцільніше перші дні приводити дитину лише на прогулянку, звернути її увагу на те, як батьки приходять забирати дітей, як вони радісно зустрічаються, щоб дитина бачила тільки позитивні емоції та розуміла, що розлука з батьками тимчасова, мама або тато завжди повертаються.
  • Дайте дитині до дитячого садка улюблену іграшку. Завдяки цьому в дитини підтримується фон упевненості, улюблена знайома іграшка допомагає відвернути увагу від розлуки.
  • Пограйтесь удома з дитиною у «Дитячий садок», однією з іграшок нехай буде дитина. Поспостерігайте, що робить ця іграшка, допоможіть їй знайти друзів.
  • Постійно створюйте спокійний, безконфліктний клімат для дитини у сім’ї, бережіть її нервову систему, не збільшуйте, а навпаки зменшуйте навантаження на нервову систему.
  • Постійно цікавтесь життям дитини у дитячому садку. На вихідні дні обов’язково дотримуйтесь такого режиму дня, як у дитячому садочку.
  • Якомога раніше повідомте педагогів про індивідуальні особливості вашого малюка.